"Якщо ваш план — на рік, садіть рис. Якщо ваш план — на десятиліття, садіть дерева. Якщо ваш план — на все життя, вчіть дітей..." Конфуцій.

Дистанційне навчання

Навчання першого року


  Початковий курс «Вступ до журналістики» полягає в тому, щоб ознайомити з майбутньою професією, визначити ту роль, яку вона відіграє у суспільстві. Початкові знання є основою для вивчення всього курсу, включаючи такі розділи, як «Засоби масової інформації та комунікації», «Планування роботи редакції», "Як збирати факти та відрізняти їх від фейків", "Особливості журналістських жанрів". Вони допомагають учням розібратися, для чого існують прес-центри, та як планувати роботу в інформаційній службі.

Зміст програми.

Організаційно-методична робота (6 годин)
 Поняття про професію. Привабливість журналістики. Завдання сучасної журналістики. Права та обов'язки юнкорів. Знайомство з традиціями студії "Юн-прес". Анкетування гуртківців. Ігрова  форма знайомства. Планування роботи дитячої редакції.
                        
Практична робота (8 годин)
 Види сучасних засобів масової інформації та комунікації.
 Огляд сучасних щоденних, щотижневих міських, обласних, всеукраїнських видань. Види періодики: газети, журнали, альманахи, збірники тощо. 
 Огляд дитячої преси для дітей молодшого шкільного віку, підліткового та юнацького.
 Розширення уявлень про газетні жанри, вміння розрізняти їх на сайтах та газетних шпальтах.
                        
Творча робота студії журналістики (128 годин)
1. Місце медіа та інформації у сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, журналістика, медіа-контент. Поняття «медіаосвіти» та «медіа грамотності». Створення засобів масової інформації: газета, радіо, телебачення, Інтернет.
Практичний курс.
Ознайомлення з місцевими ЗМІ. Визначення понять медіа, комунікація, інформація, журналістика. Різновиди мас-медіа у сучасному світі.

2. Поняття про написання матеріалу. Процес записів. Записна книжка. Щоденник, словник, картотека юнкора.                                               
Практичний курс.
Розробка власного щоденника із записом змісту й каналів отримання інформації. Розвивати вміння складати власний творчий план, визначати елементи, з яких складається матеріал, робити нотатки в записнику. Техніка скоропису.
                                             
3. Поняття «Преса». Газета та її структура. Етапи підготовки матеріалу до друку.
Практичний курс.
Структура обласних та міських видань. Вибудовування схеми проходження матеріалу - від написання до розміщення на шпальті газети. Творча зустріч з колективом редакції міської газети.

4. Роль фотографії у масовій комунікації. Жанри та види фотографії.
Практичний курс.
Поняття з налаштування фотокамери. Ази побудови кадру.

5.Творчі професії: спецкор, власкор, прес-аташе, літредактор, коректор, менеджер з реклами. 
Практичний курс.
Розгляд і правка підготовлених матеріалів. Редагування статей інших гуртківців. 

6. Сучасні інформаційні системи. Комп'ютерна мережа Інтернет. Безпека та етика поведінки в Інтернеті. Комп’ютерна залежність. Види блогової журналістики. 
Практичний курс.
Пошук інформації у соціальних мережах та на сторінках Інтернет - видань.

7. Призначення заголовка на газетній шпальті та в інтернет-ресурсі. Роль заголовка у матеріалі. Заголовок, початок, композиція, кінцівка. Прийоми створення назв. Поняття «шапка». Види систематизації матеріалів. Поняття про рубрики, моделювання номера. Способи цікаво подати матеріал.
Практичний курс.
Аналіз газетних заголовків, рубрик. Вміння самостійно підібрати назви до своїх матеріалів на різноманітні теми. Знати прийоми утримання читацької аудиторії.  

8. Редакторська діяльність. Проходження матеріалу від написаного до друкованого. Роль кожного фахівця в команді. Макетування номеру
Практичний курс.
Рольова гра: «Редакція газети». Створення макетів різнопланових газет. Обговорення всіх деталей: від роботи над матеріалами до підсумкового випуску газети.
                                                                                

 9. Факт – основа будь-якого журналістського жанру. Пошук фактів, їх об’єктивність, оперативність та актуальність. Виявлення додаткових джерел для збору потрібного матеріалу. Факти та фейки.
Практичний курс.
Творча робота «Пошук джерел та фактів».

10. Визначення поняття «новина». Джерела для написання новин. Категорії поділу та принципи побудови новин.
Практичний курс.
Пошук новин. Усвідомлення значення новин у житті суспільства. Формування навичок писати новини. Аналіз початків газетних публікацій. Творча робота «Новина про шкільне життя».                      

11. Поняття про журналістські жанри. Загальна характеристика жанрів.
Практичний курс.
Аналіз газетних публікацій. Вміння розбиратися в жанровій палітрі газет та журналів. Характеризувати та відрізняти публіцистичні жанри від художньо-літературних.

12. Історія розвитку радіо та кіно. Основні формати радіо в Україні. Види та жанри кінопродукції. Значення телебачення. Новина на радіо та ТБ. Професії, пов’язані з телевізійною та радіо журналістикою: оператор, режисер, ведучий фільм
Практичний курс.
Набути практичних навичок писати радіо новини та теленовини. Зустріч з представниками ЗМІ на місцевих каналах.

13. Аналіз медіа тексту. Основа медіаграмотності – критичний аналіз медіа текстів. Основні види маніпуляцій. Критерії, за якими можна робити власні висновки.
Практичний курс.
Набуття навичок критичного читання медіа-текстів. Підготовка запитань про різні аспекти медіа-тексту, обґрунтовування своїх думок.

Підведення підсумків навчання за рік (2 години)
Ділова гра « Журналіст-початківець».

Учні повинні вміти:
·        коментувати інформаційний матеріал в дитячих друкованих виданнях;
·        мати загальні уявлення про газетні жанри і вміти відрізняти їх на газетній шпальті;
·        знати права та обов’язки юнкорів;
·        будувати структуру етапів підготовки матеріалу до друку;
·        вміти редагувати тексти;
·        мати уяву про перекладацьку діяльність, перекладати тексти;
·        володіти навичками у процесі записів, робити нотатки у записнику;
·        складати власний творчий план;
·        самостійно підбирати заголовки до текстів;
·        самостійно шукати факти, джерела для написання новин;
·        набути навичок писати новини, замітки;
·        оволодіти методом спостереження;
·        створювати макети різнопланових газет.

Комментариев нет:

Отправить комментарий